background img

The New Stuff

Parodi:
Ciddi sayılan bir eserin bir bölümü veya bütününü alaya alarak biçimini bozmadan ona bambaşka bir özellik vererek biçimle öz arasındaki bu ayrılıktan gülünç etki yaratan bir oyun türüdür.

PARODİ NEDİR?

Parodi:
Ciddi sayılan bir eserin bir bölümü veya bütününü alaya alarak biçimini bozmadan ona bambaşka bir özellik vererek biçimle öz arasındaki bu ayrılıktan gülünç etki yaratan bir oyun türüdür.



ziya paşa edebi kişiliği, ziya paşanın eserleri, ziya paşanın, tercii bent, terkibi bent, ziya paşa namık kemal kavgası, ziya paşa eski yeni kavgası

ZİYA PAŞA
1829 senesinde doğan sanatçı 1880 senesinde vefat etmiştir. Ziya Paşa da diğer Tanzimat sanatçıları gibi
doğu (Divan Edebiyatı) kültürüyle yetişmiştir. “Yeni” ile “eski” arasında git-gel yaşamıştır. “Şiir ve İnşa” adlı makalesinde halk edebiyatını ve halk şiirini övmüştür. Fakat daha sonra yazdığı “Harabat” adlı divan şiiri antolojisinin ön sözünde bu defa divan edebiyatını yüceltmiştir. (Bu antolojinin yayımlanmasından sonra Namık Kemal; önce “Tahrib-i Harabat” ve daha sonra “Takip” adlı eserleriyle Ziya Paşa’nın tavrını eleştirmiştir.)

Ziya Paşa, şiirlerini divan edebiyatı nazım şekilleriyle ve genellikle de aruz ölçüsüyle yazmıştır. (Heceyle yazdığı şiirleri de vardır.) Onun bilhassa Bağdatlı Ruhî’ye nazire olarak yazdığı “Terkib-i Bend” adlı uzun şiiri ünlü ve önemlidir. Gerek sosyal gerekse metafizik konularda yazdığı şiirlerindeki ahlâkçı ve filozofça tutumuyla Ziya Paşa, divan şiirindeki “hakimane (hikemî-hikmetli) şiirin” son temsilcisi ve halk filozofu unvanını kazanmıştır. Onun bu tarz şiirlerinde geçen birçok beyit veya dizesi zamanla vecize (özdeyiş) haline gelmiştir. 
Ayinesi iştir kişinin lâfa bakılmaz 
Kişinin görünür rütbe-i aklı eserinde

ZİYA PAŞANIN KİŞİLİĞİ

Ziya paşa şiirleriyle toplumdaki olumsuzlukları eleştirmiş ve felsefî konuları ele almıştır. Bu tür şiirlerinde “hak, hürriyet, adalet, ahlâk, medeniyet” gibi kavramları işlemiştir. Dönemin yöneticilerine yönelik hicivler yazmıştır. Bu hicivleri "Zafername" adlı eserinde toplamıştır. Sanatı toplum yararına kullanmaya çalışmıştır. Romantizm akımından etkilenen Ziya Paşa, Batıdan çeviriler de yapmıştır. Yurt dışında ilk Türkçe gazeteyi de (Namık Kemal’le birlikte Londra’da “Hürriyet” adıyla) o çıkarmıştır.

ZİYA PAŞA'NIN ESERLERİ
Eş’ar-ı Ziya (şiir), Harabat (antoloji), Zafername (nazım-nesir karışık hiciv), Defter-i Âmâl (hatıra), Şiir ve İnşa (makale), Veraset Mektupları (mektup), Endülüs Tarihi, Engizisyon Tarihi, Emil, Tartüf… (çeviri).

ZİYA PAŞA (1829-1880)



ziya paşa edebi kişiliği, ziya paşanın eserleri, ziya paşanın, tercii bent, terkibi bent, ziya paşa namık kemal kavgası, ziya paşa eski yeni kavgası

ZİYA PAŞA
1829 senesinde doğan sanatçı 1880 senesinde vefat etmiştir. Ziya Paşa da diğer Tanzimat sanatçıları gibi
doğu (Divan Edebiyatı) kültürüyle yetişmiştir. “Yeni” ile “eski” arasında git-gel yaşamıştır. “Şiir ve İnşa” adlı makalesinde halk edebiyatını ve halk şiirini övmüştür. Fakat daha sonra yazdığı “Harabat” adlı divan şiiri antolojisinin ön sözünde bu defa divan edebiyatını yüceltmiştir. (Bu antolojinin yayımlanmasından sonra Namık Kemal; önce “Tahrib-i Harabat” ve daha sonra “Takip” adlı eserleriyle Ziya Paşa’nın tavrını eleştirmiştir.)

Ziya Paşa, şiirlerini divan edebiyatı nazım şekilleriyle ve genellikle de aruz ölçüsüyle yazmıştır. (Heceyle yazdığı şiirleri de vardır.) Onun bilhassa Bağdatlı Ruhî’ye nazire olarak yazdığı “Terkib-i Bend” adlı uzun şiiri ünlü ve önemlidir. Gerek sosyal gerekse metafizik konularda yazdığı şiirlerindeki ahlâkçı ve filozofça tutumuyla Ziya Paşa, divan şiirindeki “hakimane (hikemî-hikmetli) şiirin” son temsilcisi ve halk filozofu unvanını kazanmıştır. Onun bu tarz şiirlerinde geçen birçok beyit veya dizesi zamanla vecize (özdeyiş) haline gelmiştir. 
Ayinesi iştir kişinin lâfa bakılmaz 
Kişinin görünür rütbe-i aklı eserinde

ZİYA PAŞANIN KİŞİLİĞİ

Ziya paşa şiirleriyle toplumdaki olumsuzlukları eleştirmiş ve felsefî konuları ele almıştır. Bu tür şiirlerinde “hak, hürriyet, adalet, ahlâk, medeniyet” gibi kavramları işlemiştir. Dönemin yöneticilerine yönelik hicivler yazmıştır. Bu hicivleri "Zafername" adlı eserinde toplamıştır. Sanatı toplum yararına kullanmaya çalışmıştır. Romantizm akımından etkilenen Ziya Paşa, Batıdan çeviriler de yapmıştır. Yurt dışında ilk Türkçe gazeteyi de (Namık Kemal’le birlikte Londra’da “Hürriyet” adıyla) o çıkarmıştır.

ZİYA PAŞA'NIN ESERLERİ
Eş’ar-ı Ziya (şiir), Harabat (antoloji), Zafername (nazım-nesir karışık hiciv), Defter-i Âmâl (hatıra), Şiir ve İnşa (makale), Veraset Mektupları (mektup), Endülüs Tarihi, Engizisyon Tarihi, Emil, Tartüf… (çeviri).


namık kemal cezmi romanının özeti, namık kemal cezmi romanının kısa özeti, ilk tarihi romanımız nedir, cezmi roman özeti
CEZMİ – NAMIK KEMAL – ROMAN
Namık Kemal'in yazdığı "Cezmi" adlı bu eser edebiyatımızdaki ilk tarihi romandır. 17. yüzyılda  yaşamış şair ve kahraman sipahi Cezmi, İran’ a açılan bir savaşa katılır. Orada Kırım şehzadesi Adil Giray ile arkadaş olur. Adil Giray bir baskında yakalanır. Şahın karısı Şehriyar, Adil Giray’a aşık olur. Adil Giray ise şahın kız kardeşi Perihan’a aşık olmuştur. Şehriyar’ın bir oyunu sonunda Adil Giray ve Perihan ölür, Cezmi ise yaralanır.

CEZMİ TARİHİ ROMAN ÖZETİ – NAMIK KEMAL


namık kemal cezmi romanının özeti, namık kemal cezmi romanının kısa özeti, ilk tarihi romanımız nedir, cezmi roman özeti
CEZMİ – NAMIK KEMAL – ROMAN
Namık Kemal'in yazdığı "Cezmi" adlı bu eser edebiyatımızdaki ilk tarihi romandır. 17. yüzyılda  yaşamış şair ve kahraman sipahi Cezmi, İran’ a açılan bir savaşa katılır. Orada Kırım şehzadesi Adil Giray ile arkadaş olur. Adil Giray bir baskında yakalanır. Şahın karısı Şehriyar, Adil Giray’a aşık olur. Adil Giray ise şahın kız kardeşi Perihan’a aşık olmuştur. Şehriyar’ın bir oyunu sonunda Adil Giray ve Perihan ölür, Cezmi ise yaralanır.


bir tereddüdün romanı peyami safa, peyami safanın bir tereddüdün romanı, peyami safa romanları, peyami safanın eserleri, bir tereddüdün romanı özeti
BİR TEREDDÜDÜN ROMANI – PEYAMİ SAFA – ROMAN
Mualla okuduğu bir romanın yazarıyla tanışmak ister ve tanışır. Romancı, bir süre sonra genç kıza evlenme teklifinde bulunur. Mualla, bu teklife evet ya da hayır kararı veremez durumdadır. Araya Vildan adlı başka bir kadın girer , yazar ne Mualla ne Vildan der ve romanı yeni bir dönemin başlayacağı haberiyle bitirir.

BİR TEREDDÜDÜN ROMANI KİTAP ÖZETİ – PEYAMİ SAFA


bir tereddüdün romanı peyami safa, peyami safanın bir tereddüdün romanı, peyami safa romanları, peyami safanın eserleri, bir tereddüdün romanı özeti
BİR TEREDDÜDÜN ROMANI – PEYAMİ SAFA – ROMAN
Mualla okuduğu bir romanın yazarıyla tanışmak ister ve tanışır. Romancı, bir süre sonra genç kıza evlenme teklifinde bulunur. Mualla, bu teklife evet ya da hayır kararı veremez durumdadır. Araya Vildan adlı başka bir kadın girer , yazar ne Mualla ne Vildan der ve romanı yeni bir dönemin başlayacağı haberiyle bitirir.

Popular Posts