background img

The New Stuff


masalcılık nedir, masal anlatma geleneği,masalın özellikleri nelerdir, masaldaki hayal ögeleri nelerdir, masalda zaman ve mekan kavramları nasıldır,dünyadaki ilk masallar hangi millete aittir, masaldaki tekerlemeler, masal tekerlemeleri
şahıs kadrosu insanlar, hayvanlar, cadı, cin, dev, peri gibi varlıklardan oluşan, olay örgüsü bu varlıkların gerçekleştirdikleri olağanüstülükler üzerine kurulan, yer ve zaman  bakımından tümüyle hayal gücüne dayanan halk öyküleridir. Masalların böylelikle oluşturulması ve yüzyıllar boyunca anlatılması sonucu gelişen edebiyat geleneğine masalcılık (masal anlatma geleneği) denir.
Masalcılık geleneğinin nerede başladığına dair kesin bir bilgi yoktur. Ancak ilk masalların Hindistan’da anlatıldığı ve buradan bütün dünyaya yayıldığı uzmanlarca tahmin edilmektedir.
Masallar, genellikle anonimdir. Masalların önemli bir bölümü, sözlü gelenek yoluyla kuşaktan kuşağa aktarılmış, daha sonra masallar bir edebiyatçı tarafından derlenerek yazıya geçirilmiştir.
Masal, bütün dünyada -özellikle de gazete, dergi, radyo, televizyon, internet gibi bilgi ve eğlence kaynaklarının olmadığı dönemde- çocukları eğlendirmenin ve eğitmenin en önemli aracı olarak görülmüş; bundan dolayı da masal metni kadar masalı anlatan kişi (masalcı) de önem kazanmıştır.
Masallar, destanlardan farklı olarak mensur (düz yazı-nesir) şekilde ve tamamen hayal gücünden yararlanılarak oluşturulur. Masallarda akıcı, duru, açık ve yalın bir anlatım kullanılır; uzun betimlemelere (tasvirlere),  psikolojik çözümlemelere yer verilmez. Olayların anlatımında geniş zaman ya da öğrenilen (-miş’li) geçmiş zaman kipi kullanılır. 
Masallar genellikle bir tekerleme ile başlar. Bu tekerlemede masala hazırlık yapılır. Aynı zamanda tekerlemelerde masaldaki olağanüstülükler vurgulanırken mekan ve zaman kavramlarının da alt üst edildiği verilir.Bu tekerlemeler birtakım kafiyeli (uyaklı) sözlerden oluşur ve masalcının masal anlatmadaki ustalığını gösterir.
Masallarda kişi kadrosu çoğunlukla iyilik-kötülük, adalet-zulüm, alçakgönüllülük-kibir gibi zıt durumları temsil eden varlıklardan oluşur. Bu kişi kadrosu insanlar, hayvanlar, bitkiler, cansız varlıklar; dev, cin, peri vb. varlıklar olabilir. Masaldaki olaylar, bu varlıkların temsil ettikleri kavramların zıtlığından doğan çatışma ya da insanların ulaşılması zor olan hayalleri üzerine kurulur. Masallardaki mekânlar tümüyle hayal gücüyle yaratılır. Bu mekanlar Kaf Dağı, devler âlemi, gerçek dünyada olamayacak bir yer, saray, ırmak, şehir vb. olabilir. Masallardaki olaylar yaşadığımız dünyadakine benzemez. Gün, ay, yıl, yüzyıl gibi sürelerin anlamını kaybettiği hayal ögesi olan bir zaman diliminde gerçekleşir.



Masallarda ulusal (milli) ve dinî unsaurlara çoğunlukla yer verilmez. Bu bakımdan masalların evrensel bir özellik gösterdiği söylenebilir. Bununla birlikte her masal, oluşturulduğu topluma ait birtakım izleri bünyesinde barındırır.
Masallar tür bakımından beşe ayrılarak incelenebilir:

1. Asıl masallar
2. Hayvan masalları
3. Güldürücü masallar
4. Zincirlemeli masallar
5. Yapma masallar
Dünyada Ezop masalları, Binbir Gece masalları; bizim edebiyatımızda da Keloğlan masalları önemlidir.

MASALCILIK NEDİR - MASAL ANLATMA GELENEĞİ NEDİR


masalcılık nedir, masal anlatma geleneği,masalın özellikleri nelerdir, masaldaki hayal ögeleri nelerdir, masalda zaman ve mekan kavramları nasıldır,dünyadaki ilk masallar hangi millete aittir, masaldaki tekerlemeler, masal tekerlemeleri
şahıs kadrosu insanlar, hayvanlar, cadı, cin, dev, peri gibi varlıklardan oluşan, olay örgüsü bu varlıkların gerçekleştirdikleri olağanüstülükler üzerine kurulan, yer ve zaman  bakımından tümüyle hayal gücüne dayanan halk öyküleridir. Masalların böylelikle oluşturulması ve yüzyıllar boyunca anlatılması sonucu gelişen edebiyat geleneğine masalcılık (masal anlatma geleneği) denir.
Masalcılık geleneğinin nerede başladığına dair kesin bir bilgi yoktur. Ancak ilk masalların Hindistan’da anlatıldığı ve buradan bütün dünyaya yayıldığı uzmanlarca tahmin edilmektedir.
Masallar, genellikle anonimdir. Masalların önemli bir bölümü, sözlü gelenek yoluyla kuşaktan kuşağa aktarılmış, daha sonra masallar bir edebiyatçı tarafından derlenerek yazıya geçirilmiştir.
Masal, bütün dünyada -özellikle de gazete, dergi, radyo, televizyon, internet gibi bilgi ve eğlence kaynaklarının olmadığı dönemde- çocukları eğlendirmenin ve eğitmenin en önemli aracı olarak görülmüş; bundan dolayı da masal metni kadar masalı anlatan kişi (masalcı) de önem kazanmıştır.
Masallar, destanlardan farklı olarak mensur (düz yazı-nesir) şekilde ve tamamen hayal gücünden yararlanılarak oluşturulur. Masallarda akıcı, duru, açık ve yalın bir anlatım kullanılır; uzun betimlemelere (tasvirlere),  psikolojik çözümlemelere yer verilmez. Olayların anlatımında geniş zaman ya da öğrenilen (-miş’li) geçmiş zaman kipi kullanılır. 
Masallar genellikle bir tekerleme ile başlar. Bu tekerlemede masala hazırlık yapılır. Aynı zamanda tekerlemelerde masaldaki olağanüstülükler vurgulanırken mekan ve zaman kavramlarının da alt üst edildiği verilir.Bu tekerlemeler birtakım kafiyeli (uyaklı) sözlerden oluşur ve masalcının masal anlatmadaki ustalığını gösterir.
Masallarda kişi kadrosu çoğunlukla iyilik-kötülük, adalet-zulüm, alçakgönüllülük-kibir gibi zıt durumları temsil eden varlıklardan oluşur. Bu kişi kadrosu insanlar, hayvanlar, bitkiler, cansız varlıklar; dev, cin, peri vb. varlıklar olabilir. Masaldaki olaylar, bu varlıkların temsil ettikleri kavramların zıtlığından doğan çatışma ya da insanların ulaşılması zor olan hayalleri üzerine kurulur. Masallardaki mekânlar tümüyle hayal gücüyle yaratılır. Bu mekanlar Kaf Dağı, devler âlemi, gerçek dünyada olamayacak bir yer, saray, ırmak, şehir vb. olabilir. Masallardaki olaylar yaşadığımız dünyadakine benzemez. Gün, ay, yıl, yüzyıl gibi sürelerin anlamını kaybettiği hayal ögesi olan bir zaman diliminde gerçekleşir.



Masallarda ulusal (milli) ve dinî unsaurlara çoğunlukla yer verilmez. Bu bakımdan masalların evrensel bir özellik gösterdiği söylenebilir. Bununla birlikte her masal, oluşturulduğu topluma ait birtakım izleri bünyesinde barındırır.
Masallar tür bakımından beşe ayrılarak incelenebilir:

1. Asıl masallar
2. Hayvan masalları
3. Güldürücü masallar
4. Zincirlemeli masallar
5. Yapma masallar
Dünyada Ezop masalları, Binbir Gece masalları; bizim edebiyatımızda da Keloğlan masalları önemlidir.

bakele roman özeti, bakele kitap özeti, bakele sezgin kaymaz özeti, bakele sezgin kaymaz roman özeti
Sezgin Kaymaz'dan yeni bir roman: Bakele.
April Yayıncılık'tan çıkan kitap hakkında detaylı bilgi şöyle:
YayınYılı:


Baskı Sayısı: 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 200
Kitabın fiyatı: 12,75 TL civarı




BAKELE KİTAP ÖZETİ VE HAKKINDA BİLGİ SEZGİN KAYMAZ

bakele roman özeti, bakele kitap özeti, bakele sezgin kaymaz özeti, bakele sezgin kaymaz roman özeti
Sezgin Kaymaz'dan yeni bir roman: Bakele.
April Yayıncılık'tan çıkan kitap hakkında detaylı bilgi şöyle:
YayınYılı:


Baskı Sayısı: 1. Baskı
Sayfa Sayısı: 200
Kitabın fiyatı: 12,75 TL civarı





bukre kitap özeti, bukre roman özeti, bukre kahraman tazeoğlu özeti, bukre kitap fiyatı, bukre sayfası
Kahraman Tazeoğlu'nun yeni kitabı Bukre hakkında bilgiler:

Kitap Adı: BUKRE
Yayınevi: DESTEK YAYINLARI
Kitap Sayfa Sayısı: 304
Yayım yılı: 2013
Kitap fiyatı: 9,90-13,68 TL

BUKRE KİTAP ÖZETİ ve KİTAP HAKKINDA BİLGİ KAHRAMAN TAZEOĞLU

bukre kitap özeti, bukre roman özeti, bukre kahraman tazeoğlu özeti, bukre kitap fiyatı, bukre sayfası
Kahraman Tazeoğlu'nun yeni kitabı Bukre hakkında bilgiler:

Kitap Adı: BUKRE
Yayınevi: DESTEK YAYINLARI
Kitap Sayfa Sayısı: 304
Yayım yılı: 2013
Kitap fiyatı: 9,90-13,68 TL


Roman Tahlili Nasıl Yapılır, roman tahlilinde önemli olan nedir, romn tahlili bize ne kazandırır, roman tahlilinin amacı nedir, roman tahlili proje ödevi olarak verilir mi,  roman tahlili performans ödevi olarak verilir mi
Roman Tahlili Nasıl Yapılır?

Geleneksel ve kabul edilmiş yöntemle roman tahlili şu şekilde yapılmaktadır:
A. Şekil Yönüyle İnceleme
1. Romanın İsmi
2. Romanın Yazarı
3. Romanın Basıldığı Yer ve Tarih
4. Romanın Yayınevi veya Yayımlayanı
5. Romanın Ebatları
6. Romanın Sayfa Sayısı
B. İçerik Yönüyle İnceleme
1. Olayın (vakanın)  Özeti: Romandaki ana olayı ve etrafında gelişen küçük olayları iyi saptamak gerekir.
a. Romanın Olay Örgüsü
b. Romanın Olay Halkalarından Örnekler

2. Kişi Kadrosu (Kişiler-Şahıslar)
a. Asıl Kişiler: Karakter analizi yapılırken kahramanı fiziki ve ruhi olarak iki kısımda inceleyebiliriz.
I. Fiziki Portre
II. Ruhi Portre

b. Yardımcı Kişiler: Yardımcı karakterlerin fiziki ve ruhi portrelerinde aşırı ayrıntılar ana karakteri gölgede bırakabilir.
I. Fiziki Portre
II. Ruhi Portre

c. Kişiler Arasındaki İlişkiler

3. Olayın Geçtiği yerler (Mekânlar): Betimlemeler (tasvir) ve betimlemeler  arası gelişmelere dikkat edilmelidir. Ana mekanlar ve küçük geçişlerin olduğu mekan ayırt edilmelidir.
a. Mekânlar ve Bu Mekânların Özellikleri
b. Mekânların Kahraman ve Olaylarla İlişkisi

4. Zaman: Daha çok mevsimler ve kronolojik zamanlar dikkat çekicidir. Gece, gündüz ve senelere de dikkat edilmelidir. Zaman ve mekanlar karakterler üzerinde etkili unsurlardır.
a. Kronolojik Zaman
I. Gündüz
II. Gece
III. Mevsimler
IV. Yıl

b. Zamanda Geriye Dönüşler: Yazar bazen vaka zamanını (olay zamanını) ileri ya da geri zıplatabilir

5. Anlatıcının Bakış Açısı
a. Hakim (ilahî) Bakış Açısı: Anlatıcı romandaki bütün olaylara hakimdir
b. Kahraman Anlatıcının Bakış Açısı: Anlatıcı romandaki kşilerden biridir ve bakış açısı sınırlıdır.
c. Gözlemci Bakış Açısı: Anlatıcı sadece olayı gözler ve aktarırı. Bakış açısı sınırlıdır.

6. Dil ve Anlatım Özellikleri
a. Anlatım Türleri
I. Öyküleyici Anlatım
II. Betimleyici Anlatım
III. Açıklayıcı Anlatım
IV. Tartışmacı Anlatım
V. Öğretici Anlatım
VI. Kanıtlayıcı Anlatım
VII. Düşsel Anlatım
VIII. Gelecekten Söz Eden Anlatım
IX. Coşku ve Heyecana Bağlı Anlatım
X. Destansı Anlatım
XI. Söyleşmeye Bağlı Anlatım
XII. Mizahi Anlatım

b. Dil ve Üslup özellikleri
I. Akıcılık
II. Duruluk-Açıklık
III. Yalınlık

7. Romanın Türü
a. Tahlil Romanı
b. Sosyal Roman
c. Macera Romanı
d. Tarihî Roman

8.Romanın Konu ve Teması: 
http://kitabistann.blogspot.com.tr/2014/03/dudaktan-kalbe-roman-ozeti-dudaktan.html
Roman Tahlili Nasıl Yapılır, roman tahlilinde önemli olan nedir, romn tahlili bize ne kazandırır, roman tahlilinin amacı nedir, roman tahlili proje ödevi olarak verilir mi,  roman tahlili performans ödevi olarak verilir mi



Roman Tahlili Nasıl Yapılır?


Roman Tahlili Nasıl Yapılır, roman tahlilinde önemli olan nedir, romn tahlili bize ne kazandırır, roman tahlilinin amacı nedir, roman tahlili proje ödevi olarak verilir mi,  roman tahlili performans ödevi olarak verilir mi
Roman Tahlili Nasıl Yapılır?

Geleneksel ve kabul edilmiş yöntemle roman tahlili şu şekilde yapılmaktadır:
A. Şekil Yönüyle İnceleme
1. Romanın İsmi
2. Romanın Yazarı
3. Romanın Basıldığı Yer ve Tarih
4. Romanın Yayınevi veya Yayımlayanı
5. Romanın Ebatları
6. Romanın Sayfa Sayısı
B. İçerik Yönüyle İnceleme
1. Olayın (vakanın)  Özeti: Romandaki ana olayı ve etrafında gelişen küçük olayları iyi saptamak gerekir.
a. Romanın Olay Örgüsü
b. Romanın Olay Halkalarından Örnekler

2. Kişi Kadrosu (Kişiler-Şahıslar)
a. Asıl Kişiler: Karakter analizi yapılırken kahramanı fiziki ve ruhi olarak iki kısımda inceleyebiliriz.
I. Fiziki Portre
II. Ruhi Portre

b. Yardımcı Kişiler: Yardımcı karakterlerin fiziki ve ruhi portrelerinde aşırı ayrıntılar ana karakteri gölgede bırakabilir.
I. Fiziki Portre
II. Ruhi Portre

c. Kişiler Arasındaki İlişkiler

3. Olayın Geçtiği yerler (Mekânlar): Betimlemeler (tasvir) ve betimlemeler  arası gelişmelere dikkat edilmelidir. Ana mekanlar ve küçük geçişlerin olduğu mekan ayırt edilmelidir.
a. Mekânlar ve Bu Mekânların Özellikleri
b. Mekânların Kahraman ve Olaylarla İlişkisi

4. Zaman: Daha çok mevsimler ve kronolojik zamanlar dikkat çekicidir. Gece, gündüz ve senelere de dikkat edilmelidir. Zaman ve mekanlar karakterler üzerinde etkili unsurlardır.
a. Kronolojik Zaman
I. Gündüz
II. Gece
III. Mevsimler
IV. Yıl

b. Zamanda Geriye Dönüşler: Yazar bazen vaka zamanını (olay zamanını) ileri ya da geri zıplatabilir

5. Anlatıcının Bakış Açısı
a. Hakim (ilahî) Bakış Açısı: Anlatıcı romandaki bütün olaylara hakimdir
b. Kahraman Anlatıcının Bakış Açısı: Anlatıcı romandaki kşilerden biridir ve bakış açısı sınırlıdır.
c. Gözlemci Bakış Açısı: Anlatıcı sadece olayı gözler ve aktarırı. Bakış açısı sınırlıdır.

6. Dil ve Anlatım Özellikleri
a. Anlatım Türleri
I. Öyküleyici Anlatım
II. Betimleyici Anlatım
III. Açıklayıcı Anlatım
IV. Tartışmacı Anlatım
V. Öğretici Anlatım
VI. Kanıtlayıcı Anlatım
VII. Düşsel Anlatım
VIII. Gelecekten Söz Eden Anlatım
IX. Coşku ve Heyecana Bağlı Anlatım
X. Destansı Anlatım
XI. Söyleşmeye Bağlı Anlatım
XII. Mizahi Anlatım

b. Dil ve Üslup özellikleri
I. Akıcılık
II. Duruluk-Açıklık
III. Yalınlık

7. Romanın Türü
a. Tahlil Romanı
b. Sosyal Roman
c. Macera Romanı
d. Tarihî Roman

8.Romanın Konu ve Teması: 
http://kitabistann.blogspot.com.tr/2014/03/dudaktan-kalbe-roman-ozeti-dudaktan.html
Roman Tahlili Nasıl Yapılır, roman tahlilinde önemli olan nedir, romn tahlili bize ne kazandırır, roman tahlilinin amacı nedir, roman tahlili proje ödevi olarak verilir mi,  roman tahlili performans ödevi olarak verilir mi




Popular Posts