background img

The New Stuff

LİSELERDE TELAFİ SINAVI NASIL YAPILIR, TELAFİ SINAVLARI NASIL UYGULANIR, TELAFİ SINAVINA KİMLER GİREBİLİR, ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ

Okullarımızda 1. dönem sonu yaklaşırken telafi sınavlarının nasıl yapılacağı konusunda bir paylaşım yapmak istedik. İşte 2014 Eylül ayında yenilenen Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili maddesi:

Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi
MADDE 47- (1) Ölçme sonuçları, eğitim ve öğretimin amaçlarına ve derslerin programlarındaki kazanımlara ne ölçüde ulaşıldığını tespit etmek, ulaşılamayan kazanımlarla ilgili olarak ne gibi tedbirlerin alınması gerektiğini ortaya çıkarmak amacıyla kullanılır. 

(2) Öğretmenler, başarıyı etkileyen ve yeterince ulaşılamayan kazanımları belirleyerek konuları yeniden işlemek ve öğrencilere alıştırma çalışmaları yaptırmaya yönelik tedbirler alırlar. 

(3) (Değ: 13/09/2014-29118 RG)Yazılı sınavlar ve diğer değerlendirmeler sonunda başarısız dersi bulunan öğrenciler için her bir dersten dönem sonunda ayrıca ortak bir sınav daha yapılır. Bu sınava isteyen başarılı öğrenciler de girer ve sınavdan alınan puan diğer puanlarla birlikte dönem puanının hesaplanmasında aritmetik ortalamaya dâhil edilir.

LİSELERDE TELAFİ SINAVI NASIL YAPILIR? TELAFİ SINAVLARI NASIL UYGULANIR? TELAFİ SINAVINA KİMLER GİREBİLİR?

LİSELERDE TELAFİ SINAVI NASIL YAPILIR, TELAFİ SINAVLARI NASIL UYGULANIR, TELAFİ SINAVINA KİMLER GİREBİLİR, ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ

Okullarımızda 1. dönem sonu yaklaşırken telafi sınavlarının nasıl yapılacağı konusunda bir paylaşım yapmak istedik. İşte 2014 Eylül ayında yenilenen Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili maddesi:

Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi
MADDE 47- (1) Ölçme sonuçları, eğitim ve öğretimin amaçlarına ve derslerin programlarındaki kazanımlara ne ölçüde ulaşıldığını tespit etmek, ulaşılamayan kazanımlarla ilgili olarak ne gibi tedbirlerin alınması gerektiğini ortaya çıkarmak amacıyla kullanılır. 

(2) Öğretmenler, başarıyı etkileyen ve yeterince ulaşılamayan kazanımları belirleyerek konuları yeniden işlemek ve öğrencilere alıştırma çalışmaları yaptırmaya yönelik tedbirler alırlar. 

(3) (Değ: 13/09/2014-29118 RG)Yazılı sınavlar ve diğer değerlendirmeler sonunda başarısız dersi bulunan öğrenciler için her bir dersten dönem sonunda ayrıca ortak bir sınav daha yapılır. Bu sınava isteyen başarılı öğrenciler de girer ve sınavdan alınan puan diğer puanlarla birlikte dönem puanının hesaplanmasında aritmetik ortalamaya dâhil edilir.

Osmanlıca derslerinin müfredatı, Osmanlıca derslerinin konuları, liseler için Osmanlıca dersleri, liseler için Osmanlıca, liseler için osmanlıca çalışmaları, osmanlıca derslerine hangi öğretmenler girebilecek, osmanlıca dersinin önemli konuları
MEB Şurasında alınan kararla
liselerde Osmanlı Türkçesi derslerinin okutulması tavsiye ediliyor.
Peki liseler için Osmanlı Türkçesi derslerine hangi branş öğretmenleri girecek? Osmanlıca dersinin konuları neler olacak? Osmanlıca derslerinin müfredatı ne zaman hazırlanacak? Bilindiği üzere edebiyat, tarih ve Türkçe öğretmenliği bölümlerinde Osmanlıca dersleri okutuluyor.

LİSELERDE OSMANLI TÜRKÇESİ DERSLERİ-LİSELER İÇİN OSMANLICA DERSLERİ

Osmanlıca derslerinin müfredatı, Osmanlıca derslerinin konuları, liseler için Osmanlıca dersleri, liseler için Osmanlıca, liseler için osmanlıca çalışmaları, osmanlıca derslerine hangi öğretmenler girebilecek, osmanlıca dersinin önemli konuları
MEB Şurasında alınan kararla
liselerde Osmanlı Türkçesi derslerinin okutulması tavsiye ediliyor.
Peki liseler için Osmanlı Türkçesi derslerine hangi branş öğretmenleri girecek? Osmanlıca dersinin konuları neler olacak? Osmanlıca derslerinin müfredatı ne zaman hazırlanacak? Bilindiği üzere edebiyat, tarih ve Türkçe öğretmenliği bölümlerinde Osmanlıca dersleri okutuluyor.



Lig TV'den harici bir internet sitesinden
bedava maç izlemek yasal olmadığı için maçları radyodan dinleyebilirsiniz. Radyo 1'den maç dinlemek için tıklayınız...

LİG TV'DEN MAÇ İZLEME


Lig TV'den harici bir internet sitesinden
bedava maç izlemek yasal olmadığı için maçları radyodan dinleyebilirsiniz. Radyo 1'den maç dinlemek için tıklayınız...

divan edebiyatı söz sanatları, tevriye sanatı, tevriye sanatı örneği, söz sanatları nelerdir,tevriye sanatının özellikleri, divan edebiyatında tevriye
http://kitabistann.blogspot.com.tr/2013/04/divan-edebiyatinin-genel-ozellikleri.html
divan edebiyatı söz sanatları
TEVRİYE


Birden fazla gerçek anlamı olan bir sözcük ya da sözü herkesçe bilinen (temel) anlamında değil de uzak anlamını kastederek kullanma sanatına tevriye denir. Özellikle divan edebiyatında sıkça kullanılan bir sanattır.

Tevriyeli kullanılan kelime ya da sözlerin iki anlamı da gerçek anlamdır. Tevriyede mecaz yoktur, tevriye bu özelliği ile kinayeden ayrılır.

Tevriye örneği:
* Kanmadık hiçbirimiz o güzelliğe.
Bu cümlede geçen "kanmak" sözcüğünün birinci anlamı "aldanmak"tır. İkinci anlamı ise "doymamak"tır. Burada "kanmak" sözcüğü iki anlamı da karşılayacak ve özellikle ikinci anlamı çağrıştıracak biçimde kullanılmıştır.

TEVRİYE SANATI- TEVRİYE ÖRNEKLERİ-TEVRİYE NEDİR

divan edebiyatı söz sanatları, tevriye sanatı, tevriye sanatı örneği, söz sanatları nelerdir,tevriye sanatının özellikleri, divan edebiyatında tevriye
http://kitabistann.blogspot.com.tr/2013/04/divan-edebiyatinin-genel-ozellikleri.html
divan edebiyatı söz sanatları
TEVRİYE


Birden fazla gerçek anlamı olan bir sözcük ya da sözü herkesçe bilinen (temel) anlamında değil de uzak anlamını kastederek kullanma sanatına tevriye denir. Özellikle divan edebiyatında sıkça kullanılan bir sanattır.

Tevriyeli kullanılan kelime ya da sözlerin iki anlamı da gerçek anlamdır. Tevriyede mecaz yoktur, tevriye bu özelliği ile kinayeden ayrılır.

Tevriye örneği:
* Kanmadık hiçbirimiz o güzelliğe.
Bu cümlede geçen "kanmak" sözcüğünün birinci anlamı "aldanmak"tır. İkinci anlamı ise "doymamak"tır. Burada "kanmak" sözcüğü iki anlamı da karşılayacak ve özellikle ikinci anlamı çağrıştıracak biçimde kullanılmıştır.



9. sınıf Türk edebiyatı dersi 1. dönem 2. yazılı soru ve cevapları, 9. Türk edebiyatı dersi sınıf 1. dönem 1. yazılı soruları, 9. Türk edebiyatı dersi sınıf 1. dönem yazılısı, 9. sınıf Türk edebiyatı dersi 2. dönem 1. yazılı, 9. sınıf Türk edebiyatı dersi yazılı soruları,9. sınıf Türk edebiyatı dersi sınav soruları,9. SINIF BEPLİ ÖĞRENCİLER İÇİN EDEBİYAT SORULARI
http://kitabistann.blogspot.com.tr/p/siirler.html
 
........................................ LİSESİ 2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 9. SINIF EDEBİYAT DERSİ SINAVIDIR


  
2. Aşağıdaki boşluklara doğru kelimeleri getiriniz.(15)
a) Mani, …………… edebiyatı nazım şekillerindendir.
b) …………… metinlerde dile getirilenler doğruluk-yanlışlık  ölçütüne göre değerlendirilemez.
c)……………. hem kültürü var eden unsurlardandır hem de kültürü var eden bu unsurların taşıyıcısıdır.
ç) Türk dilinin ilk yazılı metinleri ……………………..’dir.
d)Gazelde nazım birimi olarak ………….. kullanılmıştır.

3.Aşağıdaki ifadelerin yanına “doğru” ise “D”, “yanlış” ise “Y” harfini getiriniz.(15)

a)Her sanat eseri insanla ya da insanın içli dışlı olduğu bir şeyle ilgilidir…………
b)Öykü (hikaye), coşku ve heyecanı dile getiren metinler başlığı altında sınıflandırılır.
c)Her edebi metin tarihin belli bir döneminde oluşturulur ve oluşturulduğu dönemin zihniyetinden çeşitli izler taşır…………
ç)Divan edebiyatında en çok kullanılan nazım şekli aruz ölçüsüdür…………
d)Günümüzde bir şiirin her bir satırına beyit denir………..

4.Zihniyet nedir? Tanımlayınız. (15)
  
5.Sanat eserleri ile bilimsel eserler arasındaki 5 farkı yazınız. (15)
  
 6.Plastik, fonetikve ritmik sanatların özelliklerini kısaca belirterek her birine birer örnek veriniz.(15)

7.Edebiyatla insanı konu alan bilim dalları arasında nasıl bir ilişki vardır açıklayınız. (10)

***YAZILILAR SAYFAMIZ İÇİN TIKLAYINIZ***

9. SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI



9. sınıf Türk edebiyatı dersi 1. dönem 2. yazılı soru ve cevapları, 9. Türk edebiyatı dersi sınıf 1. dönem 1. yazılı soruları, 9. Türk edebiyatı dersi sınıf 1. dönem yazılısı, 9. sınıf Türk edebiyatı dersi 2. dönem 1. yazılı, 9. sınıf Türk edebiyatı dersi yazılı soruları,9. sınıf Türk edebiyatı dersi sınav soruları,9. SINIF BEPLİ ÖĞRENCİLER İÇİN EDEBİYAT SORULARI
http://kitabistann.blogspot.com.tr/p/siirler.html
 
........................................ LİSESİ 2014-2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 9. SINIF EDEBİYAT DERSİ SINAVIDIR


  
2. Aşağıdaki boşluklara doğru kelimeleri getiriniz.(15)
a) Mani, …………… edebiyatı nazım şekillerindendir.
b) …………… metinlerde dile getirilenler doğruluk-yanlışlık  ölçütüne göre değerlendirilemez.
c)……………. hem kültürü var eden unsurlardandır hem de kültürü var eden bu unsurların taşıyıcısıdır.
ç) Türk dilinin ilk yazılı metinleri ……………………..’dir.
d)Gazelde nazım birimi olarak ………….. kullanılmıştır.

3.Aşağıdaki ifadelerin yanına “doğru” ise “D”, “yanlış” ise “Y” harfini getiriniz.(15)

a)Her sanat eseri insanla ya da insanın içli dışlı olduğu bir şeyle ilgilidir…………
b)Öykü (hikaye), coşku ve heyecanı dile getiren metinler başlığı altında sınıflandırılır.
c)Her edebi metin tarihin belli bir döneminde oluşturulur ve oluşturulduğu dönemin zihniyetinden çeşitli izler taşır…………
ç)Divan edebiyatında en çok kullanılan nazım şekli aruz ölçüsüdür…………
d)Günümüzde bir şiirin her bir satırına beyit denir………..

4.Zihniyet nedir? Tanımlayınız. (15)
  
5.Sanat eserleri ile bilimsel eserler arasındaki 5 farkı yazınız. (15)
  
 6.Plastik, fonetikve ritmik sanatların özelliklerini kısaca belirterek her birine birer örnek veriniz.(15)

7.Edebiyatla insanı konu alan bilim dalları arasında nasıl bir ilişki vardır açıklayınız. (10)

***YAZILILAR SAYFAMIZ İÇİN TIKLAYINIZ***

Ömer Hayyam, YAZARLAR, ŞAİRLER, Ziyc-i Melikşahi,Müşkilat'ül Hisab,ömer hayyam rubaileri, RUBAİ NEDİR, Nizamül-Mülk,Hasan Sabbah, Kitabün fi'l Burhan ül Sıhhat-ı Turuk ül Hind,Risaletün fi Berahin İl Cebr ve Mukabele,Müşkilat'ül Hisab,İlm-i Külliyat,Newruzname

Ömer Hayyam
İranlı şâir, filozof, matematikçi ve astronom. Asıl adı Gıyaseddin Eb'ul Feth Ömer İbni İbrahim'el Hayyam'dır. 

Ömer Hayyam Nişaburludur. Yaşadığı dönemin ünlü veziri Nizamül-Mülk ve Hasan Sabbah ile aynı medresede zamanın ünlü alimi Muvaffakeddin Abdüllatif ibn el Lübad'dan eğitim görmüş ve hayatı boyunca her ikisi ile de ilişkisini kesmemiştir.

Çadırcı anlamındaki "Hayyam" takma adını babasının çadırcılık yapması sebebiyle almıştır.

Aynı zamanda çok iyi bir matematikçi olan Ömer Hayyam, matematikteki Binom Açılımını ilk kullanan bilim insanıdır. 
Ömer Hayyam, Celali Takvimi'ni hazırlamıştır. Celali Takvimi, günümüzde kullanılan Miladi ve Hicri Takvimlerden çok daha hassastır. Pascal Üçgeni olarakbilinen matematik kavramı aslında Ömer Hayyam tarafından oluşturulmuştur. Matematik, astronomi konularında dünyanın önde gelen bilim insanlarındandır. Birçok bilimsel çalışması olduğu bilinmektedir. Bu bilgilere rağmen Hayyam, rubaileri ile ünlenmiştir.

Geçmişte yaşamış birçok ünlünün doğum ve ölüm tarihleri tam olarak bilinememektedir. Ancak Ömer Hayyam'ın doğum tarihi günü gününe bilinmektedir. Bunun sebebi, Hayyam'ın birçok konuda olduğu gibi takvim konusunda da uzman olması ve kendi doğum tarihini araştırıp tam olarak bulmasıdır. 

18 Mayıs 1048 doğan Hayyam, 4 Aralık 1131 bu dünyadan ayrılmıştır.

Eserlerinden bazıları şunlardır:
  1. Ziyc-i Melikşahi.
  2. Kitabün fi'l Burhan ül Sıhhat-ı Turuk ül Hind
  3. Risaletün fi Berahin İl Cebr ve Mukabele
  4. Müşkilat'ül Hisab
  5. İlm-i Külliyat
  6. Newruzname

Ömer Hayyam Kimdir-Ömer Hayyam Rubaileri

Ömer Hayyam, YAZARLAR, ŞAİRLER, Ziyc-i Melikşahi,Müşkilat'ül Hisab,ömer hayyam rubaileri, RUBAİ NEDİR, Nizamül-Mülk,Hasan Sabbah, Kitabün fi'l Burhan ül Sıhhat-ı Turuk ül Hind,Risaletün fi Berahin İl Cebr ve Mukabele,Müşkilat'ül Hisab,İlm-i Külliyat,Newruzname

Ömer Hayyam
İranlı şâir, filozof, matematikçi ve astronom. Asıl adı Gıyaseddin Eb'ul Feth Ömer İbni İbrahim'el Hayyam'dır. 

Ömer Hayyam Nişaburludur. Yaşadığı dönemin ünlü veziri Nizamül-Mülk ve Hasan Sabbah ile aynı medresede zamanın ünlü alimi Muvaffakeddin Abdüllatif ibn el Lübad'dan eğitim görmüş ve hayatı boyunca her ikisi ile de ilişkisini kesmemiştir.

Çadırcı anlamındaki "Hayyam" takma adını babasının çadırcılık yapması sebebiyle almıştır.

Aynı zamanda çok iyi bir matematikçi olan Ömer Hayyam, matematikteki Binom Açılımını ilk kullanan bilim insanıdır. 
Ömer Hayyam, Celali Takvimi'ni hazırlamıştır. Celali Takvimi, günümüzde kullanılan Miladi ve Hicri Takvimlerden çok daha hassastır. Pascal Üçgeni olarakbilinen matematik kavramı aslında Ömer Hayyam tarafından oluşturulmuştur. Matematik, astronomi konularında dünyanın önde gelen bilim insanlarındandır. Birçok bilimsel çalışması olduğu bilinmektedir. Bu bilgilere rağmen Hayyam, rubaileri ile ünlenmiştir.

Geçmişte yaşamış birçok ünlünün doğum ve ölüm tarihleri tam olarak bilinememektedir. Ancak Ömer Hayyam'ın doğum tarihi günü gününe bilinmektedir. Bunun sebebi, Hayyam'ın birçok konuda olduğu gibi takvim konusunda da uzman olması ve kendi doğum tarihini araştırıp tam olarak bulmasıdır. 

18 Mayıs 1048 doğan Hayyam, 4 Aralık 1131 bu dünyadan ayrılmıştır.

Eserlerinden bazıları şunlardır:
  1. Ziyc-i Melikşahi.
  2. Kitabün fi'l Burhan ül Sıhhat-ı Turuk ül Hind
  3. Risaletün fi Berahin İl Cebr ve Mukabele
  4. Müşkilat'ül Hisab
  5. İlm-i Külliyat
  6. Newruzname

mustafa kutlu, hayat güzeldir kitabı, hayat güzeldir kitap eleştirisi, mustafa kutlunun hayat güzeldir eseri, mustafa kutlunun hayat güzeldir hikaye kitabı, son iki yaz hikayesi, mustafa kutlu paranın yükü hikayesi, mustafa kutlu hayat güzeldir kitap kapağı 
 
Geçen gün bitirdim Musafa Kutlu'nun "Hayat Güzeldir" adlı hikaye kitabını.


hayat güzeldir kitap özeti
hayat güzeldir kitabı
Bu, okuduğum ilk Mustafa Kutlu eseri oldu. Kitabın içindeki yirmi bir hikayenin tamamını bir solukta okudum. Eserin dili, beni çok etkiledi. Neredeyse kitabın tamamı pürüzsüz bir Türkçe ile yoğrulmuş. 

Hikayelerin kurgularında da dildeki başarı kendini belli ediyor. Yazar, bir olayın en can alıcı noktalarını iyi tespit etmiş ve iyi aktarmış. "Paranın Yükü", "Hayat Güzeldir", "Son İki Yaz" gibi hikayeleri özellikle tavsiye ediyorum. Mutlaka okuyun.


Bir edebiyat öğretmeni olarak Mustafa Kutlu'yu bu kadar geç tanıdığıma ve okuduğuma üzüldüm. Ancak bu kitabın birtişini izleyen gün yazarın birkaç kitabını daha sipariş ettim. Bunları da okuyunca yorumlarımı yazarım.



HAYAT GÜZELDİR - MUSTAFA KUTLU

mustafa kutlu, hayat güzeldir kitabı, hayat güzeldir kitap eleştirisi, mustafa kutlunun hayat güzeldir eseri, mustafa kutlunun hayat güzeldir hikaye kitabı, son iki yaz hikayesi, mustafa kutlu paranın yükü hikayesi, mustafa kutlu hayat güzeldir kitap kapağı 
 
Geçen gün bitirdim Musafa Kutlu'nun "Hayat Güzeldir" adlı hikaye kitabını.


hayat güzeldir kitap özeti
hayat güzeldir kitabı
Bu, okuduğum ilk Mustafa Kutlu eseri oldu. Kitabın içindeki yirmi bir hikayenin tamamını bir solukta okudum. Eserin dili, beni çok etkiledi. Neredeyse kitabın tamamı pürüzsüz bir Türkçe ile yoğrulmuş. 

Hikayelerin kurgularında da dildeki başarı kendini belli ediyor. Yazar, bir olayın en can alıcı noktalarını iyi tespit etmiş ve iyi aktarmış. "Paranın Yükü", "Hayat Güzeldir", "Son İki Yaz" gibi hikayeleri özellikle tavsiye ediyorum. Mutlaka okuyun.


Bir edebiyat öğretmeni olarak Mustafa Kutlu'yu bu kadar geç tanıdığıma ve okuduğuma üzüldüm. Ancak bu kitabın birtişini izleyen gün yazarın birkaç kitabını daha sipariş ettim. Bunları da okuyunca yorumlarımı yazarım.




Popular Posts